Jak efektivněji inzerovat byt?

Počet nabídek nemovitostí k pronájmu či prodeji převyšuje poptávku. Zájemci si mohou více vybírat. Měli by jste tedy před zveřejněním nabídky nejen promyslet cenu nemovitosti, ale též zvážit čím je Váš byt či dům výjimečný a zajímavý. Dobrý realitní makléř dokáže do prezentace promítnout zkušenosti a také dobře odhadne, co do inzerátu napsat.


V případě jakékoli nemovitosti stojí za to zdůraznit dostupnost MHD, vzdálenost do centra (lesa, parku), dostupnost a rozsah služeb v dané lokalitě. Byty v přízemí mohou být vhodné pro pohybově postižené nebo pro lidi s malými dětmi, kteří se nechtějí tahat s kočárkem, podkroví může mít zase své kouzlo.


Kupující též ocení příslušenství k bytu například sklep, půdu, balkón, lodžii atp. Pochlubte se, že z bytu je pěkný výhled na některou z místních zajímavostí. Zájemci ocení i nízkou kriminalitu a dobré sousedské vztahy. Energetická náročnost bydlení a způsob vytápění též stojí za zmínění.


Nafocení nemovitosti věnujte též zvláštní pozornost. Reality jsou jako jiné zboží a tak lidé kromě ceny a užitných vlastností vybírají také očima. Proto dobrá obrazová prezentace může udělat zázraky. Pro nafocení nemovitosti je klíčové dobré počasí a denní doba. Vyhněte se raději fotografování v noci nebo za ponurého počasí. U focení interiérů nezapomeňte před focením opravdu důkladně a poctivě uklidit, případně zvážit i využití dobré dekorace.